Peru, het land van avontuur - Cusco

2 februari 2015 - Cusco, Peru

En meteen het volgende avontuur erachteraan! Misschien wel het beste avontuur :)

sochtends vroeg rond 6u kwamen we aan in Cusco na een redelijk goeie busreis. Het enige is dat ik 10x kramp kreeg omdat ik me benen niet kon strekken of laten rusten na die Colca Canyon. Maar ach.. kleinigheidje!

In Cusco aangekomen zijn we gaan kijken bij Pirwana Hostel. Ik voelde me er meteen goed bij dus hop, meteen 2 bedden gereserveerd. Daarna werd het tijd voor een welverdiende Starbuck. KOFFIE! Yes! Heerlijke koffie. Wat kan dat toch fijn zijn. We hebben er echt even van genoten. Besloten om de dag maar beetje actief te maken. Kirsten (het meisje waar we nu mee reizen) kende toevallig een ander meisje in Cusco. En laat dat andere meisje nou ook weer 2 mensen kennen. Hoppah met zn 6en in de taxi gepropt naar de Secret Valley. Eindelijk weer vooral Nederlands praten aangezien de 3 nieuwelingen in de groep uit Belgie komen. Voila, ideaal toch! We zijn eerst naar een super leuke zondag local markt gereden. Daar rondgestruind, lunch gekocht en heerlijk van het zonnetje genoten. Jaaa zonnetje inderdaad! Terwijl iedereen zei dat het in Cusco zo slecht weer was. Mooi niet dus! Na een uurtje doorgereden naar Moray. Iets wat heel mooi schijnt te zijn qua natuur maar ook rete duur. Nou, genoeg geld uitgegeven al (en dat gaan we waarschijnlijk ook nog doen) dus die skippen we even. Dan maar door naar Sallinas. Dat was wel erg mooi! Een kleine zoutwinning midden in de bergen. Een paar prachtige fotos gemaakt. Eind van de middag terug. Nou werd het wel tijd om ons te orienteren op de 4-day jungle hike naar Machu Picchu. Of toch morgen regelen? Oke, deal! Laten we dan maar een pisco sour gaan drinken bij hostel Wild Rover. Blijkt nogal goed party hostel te zijn. En dat was het! Live music, veel gekke australiers vanwege aussie-day de volgende dag. Het was echt een feestje! Op een of andere manier nog op de bar staan dansen... geen idee hoe ik daar terecht ben gekomen. Enfin, om 02:30 uur was ik er klaar mee en hebben de dames me afgezet bij het hostel. Zij zijn zelf nog ff doorgegaan naar een andere tent!

Op onze 2e dag in Cusco hebben we de Free Walking Tour gedaan. Een super interessante tour door het historisch centrum. We hadden ook echt een top gids. Onze beentjes nog beetje moe van al dat reizen, hiken, dansen.. maar die 3 uur trappen op en af konden we nog wel hebben. Ik heb smiddags met Kirsten heerlijk geluncht voor 4 soles (=ong 1 euro) op de local market. Het werd voor onze neus bereid en dat vertrouwde we wel. En terecht! Het was heerlijk. Vis met rijst en linzen. smiddags toch maar wel de tour geboekt. Op onze 3e dag gaat het dan gebeuren... op naar de Machu Picchu!